• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

PANiK igen

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
18 Juni 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har fått en brev Idag om att Holm tagit en upplysning på mig den 22/7, vilket är helt korrekt. Det verkar faktiskt vara så att det är hos Bisnode felet ligger, lite oklart varför de inte skickar förrän nästan två månader efter
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Jag har fått en brev Idag om att Holm tagit en upplysning på mig den 22/7, vilket är helt korrekt. Det verkar faktiskt vara så att det är hos Bisnode felet ligger, lite oklart varför de inte skickar förrän nästan två månader efter
Det är fel hos Bisnode scrolla bakåt i tråden till inlägg 1913.
 
Senast ändrad:

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Håller med dig i viss mån.
Först sa de bara att det inte går om man dragit på sig skuldsaldo/anmärkning eller så.
Sen ändrade de sig till att man automatiskt får ett avslag om man har fler än en ansökningar senaste 3 månaderna hos andra företag. Sen sa de att det står på deras hemsida om detta men att det då står att man KAN bli beviljad en höjning om man har mer än en förfrågan senaste 3 månaderna. Som sagt luddigt...
Dock så är det ju lite så systemet funkar med kreditupplysningar rent generellt. Man ska ju helst inte ha dragit på sig så mycket från annat håll..det kan man ju ändå till viss del förstå.
Jag har letat på fairlos hemsida och det står inte något om 1 förfrågan de senaste 3 månaderna? Var sa de att det stod under för rubrik?
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 812
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Jag har letat på fairlos hemsida och det står inte något om 1 förfrågan de senaste 3 månaderna? Var sa de att det stod under för rubrik?
Vet inte. En kille från kundtjänsten kopierade någon lång text och han sa att det stod någonstans hos deras krav eller något bla bla...
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 272
Mottagna reaktioner
878
Poäng
717
Fick erbjudande om höjning idag igen, klickade bara på "Fortsätt" utan plan att gå vidare helt, mer av nyfikenhet på att se hur högt man kan gå. Nu är man fast i processen och kommer inte ut ur ansökan och vidare i appen. :facejoy:
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Appen verkar död sen igår, den fastnar efter man identifierat sig via bankid -_-.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp